piątek, 22 maja 2015

Cellulit a odżywianie

Podczas kuracji antycellulitowej bardzo ważne jest odżywianie. Błędy żywieniowe mogą bowiem udaremnić efekty systematycznych ćwiczeń i zabiegów. Oto kilka praktycznych wskazówek żywieniowych przygotowanych przez naszych terapeutów.



  

☛ Pij codziennie co najmniej 6-8 szklanek niegazowanej wody - pomaga wypłukać z ciała zgromadzone toksyny.

☛ Pij zieloną herbatę (najlepiej zastąp nią kawę) - także wypłukuje toksyny i przyspiesza metabolizm.

☛ Jedz produkty zawierające kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 i omega-9 takie jak ryby, orzechy, oliwa i inne oleje roślinne - usprawniają metabolizm tkanek objętych cellulitem i zapobiegają odkładaniu się tłuszczu.

☛ Zadbaj o bogate źródła potasu, który działa przeciwobrzękowo. Znajdziesz go w takich produktach jak: ziemniaki, banany, suszone morele i figi, awokado, pomidory czy grapefruity.

☛ Wzbogać swoją dietę o napary i produkty działające moczopędnie: skrzyp polny, pokrzywa, truskawki, czereśnie, seler, pietruszkę. Jedz owoce i warzywa - są źródłem szczególnie cennych w czasie kuracji antycellulitowej witamin i minerałów oraz błonnika stymulującego trawienie.

☛ Jedz produkty jak najmniej przetworzone, o wysokiej wartości odżywczej, a zrezygnuj z tłustych i smażonych potraw oraz z fast-foodów - zawierają dużo toksycznych substancji, które gromadzą się w komórkach tłuszczowych.

☛ Jedz 5 razy dziennie w tych samych porach. Nie przejadaj się, nie podjadaj między posiłkami - to rozregulowuje metabolizm.

☛ Łącz w posiłku różnorodne produkty (węglowodany, białka, tłuszcze) - zapoczątkowuje to przebieg kilku procesów przemiany materii jednocześnie.

☛ Ogranicz spożycie soli - zatrzymuje wodę w organizmie i sprzyja powstawaniu obrzęków. Zastąp sól przyprawami ziołowymi - potrawy nie stracą smaku a dodatkowo zioła pobudzą trawienie (estragon, bazylia, kolendra, tymianek, majeranek, natka pietruszki).

☛ Ogranicz używki takie jak kawa czy alkohol - szkodliwe substancje w nich zawarte trafią m.in. do komórek tłuszczowych.

☛ Ogranicz cukier i słodycze - pozwól sobie na taką nagrodę raz w tygodniu, najlepiej 1-2 godziny przed treningiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz