poniedziałek, 11 maja 2015

Pożegnaj cellulit. Naturalnie!

Kurację antycellulitową należy zawsze zacząć od szczegółowej diagnostyki. Inne będzie postępowanie w cellulicie wodnym a inne w włóknistym. Uniwersalny środek dla wszystkich nie istnieje.  Istnieje jednak bardzo skuteczna i naturalna metoda profilaktyki cellulitu i jest nią...




Regularna aktywność fizyczna

Szczegółowa diagnostyka pozwoli to określić przyczynę pojawienia się cellulitu oraz stopień jego zaawansowania. Dopiero na tej podstawie można podjąć decyzję, jakie środki zaradcze należy wdrożyć i ile powinna trwać cała terapia. W trakcie jej trwania konieczne jest wzmocnienie mięśni, spalanie tkanki tłuszczowej i uelastycznienie skóry. Ten efekt zapewni systematyczne dawka ruchu. 


Odpowiednio skomponowane ćwiczenia wybranych partii ciała zapobiegają, opóźniają moment pojawienia się lub wyraźnie zmniejszają już istniejący cellulit. Trening taki powinien być dobrany indywidualnie. Może się jednak okazać, że ćwiczenia to za mało, jeśli upośledzony jest drenaż limfatyczny i przepływ krwi przez podskórną tkankę tłuszczową oraz gdy w ciele nagromadzonych jest sporo toksyn, które utrudniają oczyszczanie się komórek ze zbędnych produktów przemiany materii. W takim przypadku zalecane jest zastosowanie masażu antycellulitowego. 



Masaż antycellulitowy

Prawidłowo wykonany zabieg antycellulitowy zawsze zaczyna się od drenażu limfatycznego, co umożliwia odprowadzenie zatrzymanej w ciele wody, zmniejszenie obrzęków i detoksykację organizmu. Masaż przyspiesza metabolizm, poprawia elastyczność skóry i stopniowo wygładza nierówności tkanki podskórnej. Najlepszy efekt daje seria kilku-kilkunastu zabiegów w zależności od tempa postępu, wykonywanych dwa razy w tygodniu. Należy jednak pamiętać, że masaż stanowi uzupełnienie odpowiednio skomponowanej diety i regularnych ćwiczeń, a nie ich zastępstwo!

Praktyczne wskazówki:
- nie noś obcisłych spodni - utrudniają przepływ limfy i krwi w tkance podskórnej,
- chodź jak najczęściej w butach na płaskiej podeszwie - pobudzisz krążenia przez uruchomienie tzw "pompy mięśniowej" w łydkach,
- ćwicz systematycznie przynajmniej 3 razy w tygodniu,
- chodź na spacery, jeźdź na rowerze, pływaj, biegaj - te aktywności powodują spalanie tkanki tłuszczowej,
- nie pal papierosów - substancje w nich zawarte osłabiają naczynia krwionośne, co prowadzi do obrzęków oraz pękających naczynek na nogach i ramionach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz