poniedziałek, 22 czerwca 2015

Jedzenie na przyspieszenie metabolizmu

Czujesz się ciężko i ospale? Masz kilka kilogramów za dużo? Twoja masa ciała nadal rośnie mimo przejścia na głodówkę? To nie jest strategia dla Ciebie! Przeczytaj rady, które dla Ciebie opracowaliśmy i przyspiesz swój metabolizm.
 

Jedz częściej 

Spożycie każdego posiłku oznacza przyspieszenie metabolizmu. Żeby utrzymać metabolizm na wysokim poziomie, lepiej jest jeść co 3 godziny mniejszy posiłek, niż duży 3 razy dziennie. Istotne jest także, aby jeść mniej więcej w tych samych porach. Głodzenie się także drastycznie zwalnia przemianę materii.

Dodawaj ostre przyprawy

Ostre przyprawy podnoszą tempo przemiany materii, dlatego do przyrządzanych posiłków dodawaj imbir, papryczkę chilli, czosnek czy pieprz.

Jedz białko

Strawienie białka wymaga od organizmu ok 25% więcej energii niż strawienie tłuszczu. Planując posiłki zastąp część tłuszczy lub węglowodanów białkiem. Jedz chude mięso, ryby, tofu, jajka oraz maślankę, kefir i chudy twaróg.

Pij zieloną herbatę

Zielona herbata zawierają substancje podnoszące tempo metabolizmu (kofeinę i katechiny).

Nie stosuj rygorystycznych diet

Kiedy do organizmu dostarczane jest mniej niż 1000 kcal dziennie, organizm nie ma wystarczającej ilości "paliwa" do działania. W konsekwencji w obawie przed głodówką zaczyna spalać masę mięśniową i gromadzić tłuszcze, a przemiana materii bardzo zwalnia. 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz