środa, 8 lipca 2015

Owoce i warzywa chronią przed promieniami UV

Pewne grupy produktów pozwalają nam naturalnie wspomóc naszą ‘zewnętrzną zbroję’. Dzięki temu możemy spędzić więcej czasu na słońcu bez ryzyka poparzeń, zmian skórnych, a produkując zapasy witaminy D na zimowe miesiące.


Owoce cytrusowe

Cytrusy zawierają limonen związany ze zmniejszeniem ryzyka raka skóry o 34%. Mają również działanie orzeźwiające organizm.

Zielona herbata

Zielona herbata ze względu na wysoką zawartość antyoksydantów hamuje transformacje nowotworowe w komórkach skóry. Działa także ochładzająco na organizm od środka no i nawadnia!

Antyoksydanty

Antyoksydantów szukaj również w pomidorach (zawierają również wartościowy likopen!), zielonych warzywach liściastych i owocach jagodowych.

Karoteny

Zawarte w czerwonych, żółtych i pomarańczowych owocach i warzywach karoteny sprzyjają lepszej opaleniźnie z mniejszym ryzykiem oparzeń słonecznych. Może świeżo wyciskany sok z marchewki i moreli? Spróbuj też co jakiś czas zamienić ziemniaki na ich kuzyna – batata.

Kwasy Omega-3

Łosoś jest świetnym źródłem kwasów Omega-3, które m.in. chronią przed oparzeniami słonecznymi i zmianami w DNA prowadzących do rozwoju nowotworów. Unikaj jednak łososia hodowlanego, gdyż jego mięso może zawierać wiele szkodliwych toksyn! Nie przepadasz za rybami? Orzechy włoskie również są dobrym źródłem kwasów Omega-3.

Arbuz

Likopen znajdziesz nie tylko w pomidorach, ale też w arbuzie. Jest on doskonałą przekąską również ze względu na ilość wody, którą zawiera (92 g wody na 100 g arbuza) – dobrze wiesz jak ważne jest nawodnienie w trakcie upalnego dnia.

Woda

Pamiętaj o regularnym nawadnianiu organizmu. Najlepiej uzupełniaj poziom płynów pijąc letnią wodę z plasterkiem cytryny i listkiem mięty lub melisy. Skutecznie gasi pragnienie, orzeźwia i zapobiega odwodnieniu i przegrzaniu organizmu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz