poniedziałek, 5 października 2015

Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne

Życie w pośpiechu, pod wpływem stresu powoduje, że wielu ludzi nie ma czasu zatrzymać się i spokojnie odetchnąć. Stres i niepokój sprawiają, że oddychamy płytko, niemiarowo i bez udziału przepony, a przez to nie dostarczamy odpowiedniej ilości tlenu do wszystkich komórek organizmu i zapadamy na choroby. Dlaczego warto oddychać głębiej?





Świadome oddychanie całymi płucami pozwala zapobiec wielu problemom ze zdrowiem. Prawidłowy, głęboki oddech zapewnia nie tylko właściwą wymianę tlenu i dwutlenku węgla we krwi ale także pozwala na swobodny przepływ energii (prany) przez organizm i odblokowanie skumulowanych w ciele emocji. Ćwiczenia oddechowe uczą kontroli umysłu, poprawiają koncentrację i stanowią wstęp do medytacji. Zaangażowanie przepony działa niczym delikatny masaż narządów jamy brzusznej i serca oraz stymuluje nerw błędny odpowiedzialny za odpoczynek i trawienie. Ćwiczenia oddechowe można wykonywać w pozycjach statycznych (leżącej, siedzącej i stojącej) oraz dynamicznych. Ćwiczenia relaksacyjne zaczerpnięte z jogi pokazują, jak świadomie i płynnie połączyć oddech z ruchem uwalniając napięcie z poszczególnych części ciała. Ćwiczenia relaksacyjne służą zatem odprężeniu, dostarczeniu energii, poprawie samopoczucia i przyspieszeniu regeneracji organizmu. Niwelują stres i bóle głowy będące często efektem niedotlenienia. Połączone z wizualizacją i aromaterapią pozwalają zapomnieć o troskach codzienności, pozbyć się napięć i nabrać energii do życia.


Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe są szczególnie wskazane dla osób:

- żyjących w ciągłym pośpiechu
- będących pod wpływem ciągłego stresu
- apatycznych
- z nadciśnieniem
- z chorobami układu oddechowego
- po operacjach ze znieczuleniem
- z zakwaszonym organizmem
- z depresją
- z nerwicą
- z zaburzeniami snu
- z zaburzeniami trawienia
- z obniżoną odpornością organizmu, ze skłonnością do częstych przeziębień i kataru
- zdrowych ale potrzebujących wyciszenia i spokoju


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz