wtorek, 20 października 2015

Jak podnieść odporność organizmu za darmo!

Jak co roku o tej porze sporo z nas znów wyda pieniądze na lekarstwa - na katar, na gardło, na przeziębienie. Sezon jesienno-zimowy sprzyja osłabieniu odporności a to z kolei sprzyja zachorowaniom. Aby temu zapobiec, nie musimy jednak od razu inwestować w farmakoterapię. Odporność można poprawić wprowadzając do swojego życia odpowiednio dobraną, regularną aktywność fizyczną. Jak to zrobić?







3x30x130

To stary ale sprawdzony i skuteczny przepis na zdrowie. Umiarkowany wysiłek fizyczny (z tętnem ok 130 uderzeń na minutę) przez 30 minut 3 razy w tygodniu nie tylko poprawia wydolność organizmu ale pozwala zachować zdrowie. Dzieje się tak ponieważ wysiłek ten:

- poprawia pracę układu krążenia
- zwiększa dowóz tlenu do wszystkich komórek organizmu
- pobudza metabolizm
- sprzyja zasypianiu i zmniejsza bezsenność
- likwiduje napięcia i blokady - fizyczne i psychiczne
- hartuje
- poprawia samopoczucie
- dodaje energii


Przykłady umiarkowanego wysiłku fizycznego:
szybki marsz
nordic walking
przejażdżka rowerowa
rolki
aerobic



Takie dynamiczne marsze czy przejażdżki nie tylko zwiększa odporność, ale chronią nas przed chorobami sercowonaczyniowymi, osteoporozą i depresją! No i poprawiają wygląd sylwetki! Ważne jest jednak, aby taki wysiłek podejmować regularnie, by organizm mógł wpaść w rutynę. Z czasem, kiedy kondycja się poprawi, możesz przyspieszyć, wydłużyć czas aktywności lub wybrać bardziej nierównomierne ukształtowanie terenu. Aby podnieść odporność nie trzeba inwestycji w specjalny sprzęt albo drogie leki. Zatem ubierz wygodne buty sportowe, weź psa, przyjaciela albo po prostu butelkę z wodą i ruszaj!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz